Reklama na internete je v súčasnosti efektívnym fenoménom a niet divu. Internet je plný pravidelných užívateľov a v tejto mase určite musíme nájsť cieľovú skupinu, respektíve potenciálnych zákazníkov alebo záujemcov o naše služby. Pozitívnou výhodou je tiež fakt, že reklama alebo zviditeľnenie na internete ponúka pomerne veľa zaujímavých nástrojov, ako získať návštevnosť, požadované konverzie a rastúcu základňu spokojných zákazníkov. Preto by bolo na mieste, aby sme si niektoré efektívne formy predstavili aj v tomto článku.Mobil, nákupný košík, e-shop, ilustrované.jpg
SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače je prirodzeným zviditeľnením v internetových vyhľadávačoch. Vieme, že vyhľadávače ako Google e alebo Seznam sú pravidelne navštevované vo veľkom množstve. Pokiaľ sa teda odkaz na stránku nachádza umiestnený na čo možno najvyšších a teda najviditeľnejších priečkach vo výsledkoch hľadania, viditeľnosť je veľmi kvalitná. S ňou zároveň prichádza návštevnosť a požadované konverzie.
Efektívnym nástrojom je tiež Remarketing. Vo veľa prípadoch sa žiaľ stane, že záujemca, respektíve potenciálny zákazník si rád prezrie ponuku konkrétnej stránky alebo e-shopu, avšak nevytvorí objednávku. Dôvody sú rôzne. Je rozdiel zvedavosť, porovnávanie cien, alternatív,… a rozdiel spraviť nákup. Avšak aj z tejto zvedavosti potenciálneho záujemcu sa dá vyťažiť maximum. Vo svojej podstate ho máte podchyteného a teraz je dôležité oslovovať ho a atraktívnymi prostriedkami mu pripomínať, že ste tu pre neho stále a disponujete tovarom alebo službami, ktoré ho zaujímajú.Symbol nákupného košíku.png
Spätné odkazy sú vo svojej podstate prirodzenou formou sympatickej „reklamy“. Počet a kvalita vytvorených spätných odkazov či linkov sa podpisuje pod celkové poradieumiestnenia stránky vo vyhľadávačoch, avšak takisto majú tendenciu presmerovať záujemcu na váš web z cudzích zdrojov. Užívateľ bude prezerať obsah z cudzej stránky a tu môže byť umiestnený link smerujúci k vám. Stačí len jedno kliknutie a môže prebehnúť požadovaná konverzia.